Blogg på kvällskvisten - då tankarna snurrar som mest i skallen

Fråga mig inte varför jag just skriver i denna blogg? Jag kände mest för att skriva något som i stort sett jag bara begriper mig på. Jag är som de flesta kanske vet stadsbo sen cirkus 3 månader tillbaka, bor med min kära mor i norr om stan. Jag trivs oerhört bra i vårat nya hem, men det känns ändå som att det är något som fattas.

Jag har bott i Krokek i tio år, och jag minns alltid att jag avskydde stället. Jag tyckte det var en bondhåla där det aldrig fanns något att göra. Det var därför jag alltid tjatade att jag vill bo i stan, för då kan man alltid hitta på något, man är hela tiden sysselsatt. Det kan jag säga direkt att det är ren bullshit.

Självklart är allting mycket smidigare när man bor i en större stad, det är närmare till allting och det finns betydligt fler färdmöjligheter i form av bussar och spårvagnar som går en gång i kvarten. Det gör det ju tyvärr inte i Krokek, så på sätt är det väldigt skönt att kunna bo i stan. För sen när man är 18 och går på krogen osv så är det väldigt smidigt att bara kunna gå en promenad hem istället för att ta en buss eller försöka fixa fram någon som är villig att köra hem en berusad människa som sitter i baksätet och sjunger falska toner till någon jävla låt som inte ens har en text.

Det jag saknar mest i Krokek är ju givetvis mina vänner, självklart går det att träffa dem fortfarande. Men det känns inte riktigt som samma sak, varje gång man träffar dem känns det som om man bott under en sten i flera decennier. Det händer hela tiden så mycket nya saker som man missar just på grund av att man inte har möjlighet att träffas lika ofta.

Fördelar med Krokek är sommaren, herregud vilka skogar och sjöar det finns. Var så jävla härligt att vakna av ett sms där de stod "tja, ska vi dra och bada?" Sen bara bada och ha det hur gött som helst. Ifall man vill bada i stan får man ju dra till kiss och bajs himpa där det är smockat med folk. Desutom är det ju fan en jävla pool man badar i, vill ju ha riktigt jävla vatten.

Men jag säger inte att Norrköping är en dålig stad, för det tycker jag absolut inte. En lagom stor stad med väldigt mycket trevligt folk, helt duglig shoping och en kulturrik stad.

Men för mig så kommer nog Krokek att kännas hemma.





Nu ska jag snacka med min favorit stekare mamma mikky innan det blir dags för att sova och vakna upp till en ny dag i storstaden. Hare bra! / Antemannen


Kommentarer
Postat av: mikky/mviktoria

Awh, det är nästan så att man blir tårögd gubben :)

hihi, och du är min favorit stekare, you know it!

För er som inte fatta, "mamma mikky" nej jag är inte mamma och inte på gång till att bli det heller, ville bara klargöra ;) haha!

2009-10-29 @ 01:29:12
URL: http://mviktoria.blogg.se/
Postat av: julia

men sommaren kommer kan du få slå upp ett tält på min tomt då fungar "tja ska vi dra och bada"

2009-10-29 @ 17:00:56
Postat av: amy

JA! jag läser din blogg. har till och med dig på mina länkar, du har inte länkat mig. så jävla elakt. PUSS PÅ DIG

2009-10-29 @ 23:11:17
URL: http://hejamy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0