Skippa praktiken? JATACK

Är det verkligen meningen att man ska behöva känna såhär inför en praktik? Jag får fan ångest bara jag tänker på det.

Gå ut till ett företag, slavarbeta i 10 veckor och vad får man som tack? Wey en erfarenhet rikare, men vem bryr sig om erfarenhet när man vet att ingen egentligen bryr sig. Lärarna gör ju verkligen ingenting för att uppmuntra sina elever att gå ut och jobba heller.

Jag har eventuellt fixat en praktikplats i början av Januari, nackdelen är dock att det är kvällstider. Jag berättade för min mentor att våran försäsong går igång då, och att missa 5 veckors träning är ingenting jag vill och ens tänker göra, och han börjar flina åt mig, rakt upp i ansiktet. Han stod och stirra på mig som om jag var oseriös.

HUR FAN KAN DEN DÄR JÄVLA BÖNRULLARN VARA SÅ FÖRBANNAT NONSCHALANT?

Självklart kan man göra kompromisser med företaget och säga att jag inte kan jobba så sent de dagar jag ska träna, men sen att den där jävla fikonrumpan till lärare inte förstår att man inte kan tvinga någon till att ha praktik i 5-10 veckor på ett ställe där man ska jobba kvällar. Menar de på fullaste allvar att man ska kopplas bort ifrån all socialt bara för att vara på en praktikplats och jobba gratis?


Det är ju så man blir förbannad! :-@@@@


Ska räkna till 10 och ta ett glas vatten, på återseende! :)

Kommentarer
Postat av: josefin

katastrof! nu när du är största stjärnan i laget ooockså :O

2009-11-16 @ 22:08:11
URL: http://josefinsvenson.blogg.se/
Postat av: vilma

amen vad söt du är lilla gubben <3

2009-11-17 @ 22:30:15
Postat av: amy

fikonrumpa!

helt rätt inställning andreas. skit i dom alla.!

2009-11-18 @ 15:52:45
URL: http://hejamy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0